Monday, October 27, 2008

Første kemo-behandling

I dag fik jeg svaret på CT-PET-scanningen og det var et godt svar: "Vi har ikke fundet nogen kræft-celler. Der var noget som lyste på billederne, men det er arvæv". Så nu er min efterbehandling startet. Behandlingen, der består af både kemo og stråler, gives for at mindske risikoen for tilbagefald.

I dag har jeg så fået den allerførste portion kemo ind i blodet, og jeg kan ikke mærke noget. Måske kommer der bivirkninger i løbet af nogle dage, fx kvalme, mundtørhed eller træthed. De næste 4 dage skal jeg have en portion hver dag.

Jeg synes i øvrigt, jeg har fået lidt flere kræfter - så det er lidt surt, at jeg slet ikke må svømme. Sygeplejersken anbefalede mig helt at droppe svømning pga infektionsfare. Så nu må jeg holde mig på landjorden - men det er vel heller ikke så tosset!

8 comments:

Anonymous said...

Det var da en god besked at få, så må du bare igennem behandlingen, men det klarer du også. Du er jo ej sej kvinde. KH. Jytte

Unknown said...

Hvor er det bare dejligt at hører - har tænkt på dig hele dagen:-)

Knus

Jeanette said...

Det var Jeanette der lige har skrevet til dig - Michelle lånte min pc i går...

Knus fra JEANETTE:-)

Anonymous said...

Rigtig dejligt at høre om det positive resultat. Nu er der kun én vej og det er frem...Det kan godt være det bliver en prøvelse at gennemgå de kommende behandlinger - men med den melding må det da gå lidt lettere. Det skal bare overstås! Jeg synes også du ser godt ud i din nye bluse :o) - Og tillykke med Lotte! KH Bisgaard

Anonymous said...

Godt nyt Hanne, hvad med at anskaffe et badekar.
Hilsen Peter

Anonymous said...

Det er da en god besked at få. Nu kan det kun gå den rigtige vej.
Knus Dorthe

Anonymous said...

Tillykke med nul kræft-celler!!
Jeg ønsker dig masser af styrke til kemo-strabadser forude, så du bliver ved med at have nul kræft-celler :)

lolula said...

du er sej! og du skal bare hænge i! der er massr af hygge på dagmarsgade når du kommer forbi.