Tuesday, October 14, 2008

Det positives tyranni

Jeg har netop læst en artikel om "Det positives tyranni" og synes det er meget interessant.
Artiklen kan læses her: det positives tyranni

Naturligvis vil jeg helst være positiv - ikke kun fordi jeg har fået en kræft-diagnose, men fordi jeg har det bedst med mig selv ved at tænke positivt. Samtidig er det altså rart at vide, at man ikke forværrer sygdommen ved at være pessimistisk, for det kan ikke undgås, at der er sure timer eller dage.

I dag har været en god dag. Jeg har haft rengøringsdame i huset, og hun nåede at fjerne temmelig mange nullermænd og spindelvæv. Hun kommer igen på fredag, så i weekenden kan jeg nyde mit rene hus. Og så har jeg drukket kaffe, som smagte mig.

3 comments:

Anonymous said...

Jeg kan godt lide det sidste afsnit i artiklen. Som Knagsted sagde i "Livsevs Ondskab", kan man ikke hele tiden gå rundt som en "Jubelidiot". Det går både op og ned for os allesammen.

Du er heldig, jeg skal selv have svinget støvsugere inden lørdag. Ib og Marianne samt Svend, en gammel ven af Lene og Calle, skal sove her. Calle bliver 60 på lørdag og har haft sidste arbejdsdag i dag. Så er det efterløn. Han har talt dagene.
Mange knus Birthe

Unknown said...

Du er heldig ved at være et positiv
mennesk, fortset med det. Man kan ikke brug negative tanker til noget som helst, udeover at gøre ens live surt. På med vanter, og cykle derude af sammem med Otto, og god vind til i to.

MKH Margarida

Anonymous said...

Se,det forklarer jo også, hvorfor man kan have det noget så rart efter en kæmpe tudetur.
Det går jo fremad, nu smager kaffen.

God cykeltur - husk det rigtige gear. machomændene på arbejdet griner meget af en eller anden undersøgelse om, at kvinder altid kører i det forkerte gear både i overført betydning og bogstaveligt, altså på cykel. Vi skulle angiveligt vælge et for højt gear. HM, mon det er som med myten om kvinder, der ikke kan bakke eller parallelparkere.
Hilsen også til Otto.
Kærlige knus fra Margit