Tuesday, March 10, 2009

Kræftpatienter svigtes af kommunerne

Tre ud af fire adspurgte kommuner lever ikke op til deres ansvar om at tilbyde rehabilitering af kræftpatienter efter overstået behandling. Det viser en stikprøvekontrol hos 34 kommuner. Direktør Arne Rolighed fra Kræftens bekæmpelse kalder det chokerende. - Ikke alene er rehabilitering af kræftpatienter en by i Rusland for mange kommuner, men det her beviser jo, at kommunerne er i færd med at bombe al kræftrehabilitering 20 år tilbage i tiden, siger Arne Rolighed.
(24 timer 10-03-09)

Hvordan det ser ud i Faxe Kommune, ved jeg den 19. marts, hvor jeg skal til opfølgningssamtale med en sagsbehandler.

I dag skal jeg til scanning på Riget og på mandag den 16. får jeg resultatet. Er spændt, men trives med at være hjemme og jeg får det bedre dag for dag.

3 comments:

Anonymous said...

Det er da også for dårligt. Men det er dejligt at høre du får det bedre og bedre. Knus Dorthe

Anonymous said...

Øv, det ser faktisk ud til, at Faxe er en af de kommuner, der ikke vil henvise til Dallund Kræftrehabiliteringscenter på Fyn.
Så må vi håbe, de har noget bedre at tilbyde, og det ikke bare er endnu en sparefidus.
Knus her fra Holbæk, hvor vi snotter. Jeg ville helst overrække et personligt knus, men holder mig lige væk, så længe jeg har halsen fuld af pigtråd og hovedet fuld af svampet franskbrød.
Så derfor et langdistanceknus til dig og Otto
Hej fra Margit

Anonymous said...

Hej Hanne
Sidder på din pind. Ellen har lige vist mig din side, hvor er den super..
Vi tænker på dig og glæder os til at høre nyt.
Lone