Thursday, January 3, 2008

Nyt i det nye år

En repræsentant for Haslev Frivilliggruppe, der hjælper flygtninge, har spurgt, om jeg vil hjælpe ved en foto-projekt. Frivilliggruppen udskriver en fotokonkurrence, hvor flygtninge-familierne i byen skal fotografere deres hverdag. Billederne skal senere på året udstilles på biblioteket. Jeg skal give familierne foto-råd og behandle billederne på computer, hvis det er nødvendigt.

Jeg har sagt ja - og jeg glæder mig til at komme i gang. Projektet skal introduceres ved en lille fest den 19. januar, hvor jeg også er inviteret med, så flygtninge-familierne og jeg kan lære hinanden at kende.

Jeg glæder mig og skal nok fortælle mere her på bloggen.

7 comments:

Anonymous said...

Det lyder bare rigtig spændende, det kan både familierne og du og din familie få meget ud af. Vi prøvede det for mange år siden, og det var givende for alle parter.
Knus

Anonymous said...

det var bare mig!
Birthe

lolula said...

det er et superprojekt:-) Nationalmuseet havde en udstilling om noget lignede en 3 år siden - det var bare taget af profesionelle.

Og sjovt så har jeg lige fået en samtale fra Refugees United, der sørger for flygtninge finder hinanden. Det skal de også ved hjælp af social software og der håber jeg jeg kan hjælpe:-)

Familien Guldberg Larsens blog said...

Hvor er det godt I hjælper :-)

Anonymous said...

Kære Hanne!

Du ønskes et stort tillykke med fødselsesdagen.

Jeg er ked af at jeg har været/er syg og derfor ikke fået købt din fødselsdagsgave.

Det håber jeg at nå i dag.

Kærlig hilsen
Otto

lolula said...

min mor og far kommunikerer online og offentligt - jeg er stolt! så ved jeg hvor jeg har det fra.

og kan du så få købt den gave.... (eller ring!)

Jeanette said...

Det lyder rigtig spændenede. Det er utroligt spændende at arbejde med andre kulturer!
Også et stort TILLYKKE fra alle os i Mørke.