Tuesday, June 12, 2007

Svømmetur i Søtorup Sø

Har i aften svømmet i Søtorup Sø. 1000 meter under åben himmel og med over 20 meter frisk søvand under mig. Det er så dejligt, også fordi vi i år er flere på mit niveau, som kan følges. Det gør det meget sjovere og mere trygt. På svømmeturen kan jeg kigge på det gamle apotek, hvor jeg for nogle år siden holdt min 50 års fødselsdag - i frostvejr. I dag skinnede solen fra en næsten skytfri himmel, og vi oplevede en behagelig blæst. Bølgerne nærmest bar os afsted. Rigtig sjovt at opleve. Glæder mig allerede til næste gang.

Har også været indenfor på Gisselfeld. Greven viste rundt i lørdags, så nu har jeg set den imponerende porcelænssamling, som ikke må fotograferes. Og jeg har hørt greven fortælle om sine forgængere, om konger og dronninger, om hvor dyrt det er at holde slottet i stand, om Gyldenløve og et tussegammelt testamente som skal prøves ved Højesteret til september. Spændende, men en lang og kringlet historie, som er svær at gennemskue. Man kan læse mere om sagen og hele testamentet her gisselfeld.com

No comments: