Monday, March 26, 2007

Rekord-indsamling

I går var jeg ude i det flotte vejr for at samle ind til Kræftens Bekæmpelse. 99 husstande her i kvarteret var jeg blevet tildelt, og det var en lidt blandet oplevelse. Nogle steder åbner folk ikke døren, og det er faktisk ubehageligt, når man ved de er hjemme - en havde jeg endda øjenkontakt med gennem køkkenvinduet. Andre siger pænt nej, og det er ok, men når en af byens store forretningsfolk rent ud siger: "Jeg gider ikke gå ind og hente penge", så er det lidt nedslående. Heldigvis er der også mange positive reaktioner. Nogle har pengene parat i entreen, andre drøner huset rundt for at finde kontanter og andre igen fortæller, at de skam er medlemmer, men gerne vil støtte lidt ekstra.
Jeg traskede rundt et par timer og var ikke helt optimistisk mht resultatet. Men optællingen af indholdet i min bøsse viste 1328 kroner og det er rigtig godt. Og da jeg så i dag hørte, at der kun var 6 ruter uden indsamlere her i Haslev, og indsamlingen på landsplan er rekordstor, så kan man kun blive glad igen.

5 comments:

Familien Guldberg Larsens blog said...

Hvor er du god :-)

Anonymous said...

Jeg ved ikke hvor mange husstande jeg havde, men det var Besser By - Smedegade + ud til Langemarksgård ved kirken. Jeg fik 1005 kr. det synes jeg er flot. Eet sted, det første, blev jeg afvist, et par steder blev der ikke åbnet, meeen det med ringeklokker virker ikke helt her, de mangler batterier. Bortset fra det var det en herlig tur, jeg fik snakket med flere mennesker jeg ikke har set siden sidste år.
Samtidig blev jer spurgt om jeg havde lyst til at passe Husflidsforretningen i Ballen, af og til, i sommer. Det tror jeg, jeg siger ja til.

mormormor said...

Godt gået, Birthe. Og godt du havde en god oplevelse, tænk, at få en feriejob i tilgift. Det sker vist kun på Samsø.

Jeanette said...

Jeg syntes det er godt gået:-) Her kom de også med bøssen, det er de samme der kommer hvert år, så det er lidt hyggeligt når der bliver ringet på - vi åbner døren:-)

lolula said...

Jeg åbnede også døren, men havde kun 5 kr. det var lidt flovt, men bedre end ingenting.

Godt mor - jeg er stolt af dig...